Ontspannings/yogaweekenden

Ontspannings/yogaweekend

Waar:                 Conferentiecentrum Samaya
Kosten:              Eigen bijdrage van € 200,- vol pension en een eigen kamer
Wanneer:         31 mei t/m 2 juni 2024.
Dit weekend is inmiddels volgeboekt. Maar geef je vooral op bij interesse zodat we je op de reservelijst kunnen zetten en als er iemand uitvalt  kunnen benaderen. Daarnaast kunnen we zodra we een flinke wachtlijst hebben ook meteen weer een nieuwe datum gaan zoeken!

Klik hier om je aan te melden.

Het kostendekkende tarief van het programma is ca €700,- p.p. De resterende kosten worden door middel van fondsenwerving en uit eigen middelen betaald. Mocht je in de gelegenheid zijn (een groter deel van) het kostendekkende tarief te betalen, dan word je hiertoe van harte uitgenodigd. Dit zorgt ervoor dat wij kunnen doorgaan met het organiseren van deze weekenden.

Sinds 2014 organiseren wij tweemaal per jaar een ontspannings/yogaweekend voor vrouwen met kanker. In een ontspannen sfeer met elkaar er tussenuit zijn. Met lotgenoten delen, massage ondergaan, yoga/bewegingsoefeningen doen, lekker wandelen, en heerlijk eten. Niet te zwaar, niet te therapeutisch, verwennerij en ontspanning, dat is het doel.

Niets moet, alles mag, met beperkingen wordt rekening gehouden. Wel gaan we ervan uit dat je affiniteit hebt met yoga, meditatie en ontspanningsoefeningen. We gaan lol hebben, lekker bewegen, maar ook stil zijn, naar binnen keren en de rust in onszelf vinden en hopelijk vasthouden.

Strand wandeling Ontspanningsweekend_1
Het programma bestaat uit yin yoga, een klankmeditatie, yoga nidra/restorative yoga en een stiltewandeling. Daarnaast zullen op zaterdagmiddag massages gegeven worden door professionele masseurs, die dit belangeloos doen.

Kosten; de eigen bijdrage voor dit weekend is € 200,- p.p. Dit is inclusief twee nachten in een 1 persoonskamer, vol pension (ontbijt, lunch en diner inbegrepen, koffie, thee en water gedurende de dag). Daarnaast uiteraard de begeleiding, yoga,  massage etc. Bij aanmelding ga je akkoord met de voorwaarden. Voor vragen hierover kun je altijd contact met ons opnemen voor afspraken op maat.

Dit weekend is voor vrouwen, die 5 jaar of korter geleden de diagnose kanker hebben gehad en in de behandelingen zitten, herstellende zijn of het leven weer opgepakt hebben maar nog wel behoefte hebben aan lotgenotencontact. Ook vrouwen met uitgezaaide kanker zijn welkom. In dat geval is het jaar van diagnose uiteraard geen criterium. De diversiteit in de groep zal ervoor zorgen, is onze ervaring, dat er altijd ergens (h)erkenning te vinden is en men ook ondersteuning aan elkaar kan bieden en van elkaar kan krijgen. Wil je mee, geef je snel op, er is namelijk plek voor maximaal 12 deelnemers. Let op; je kunt maar eenmaal meedoen aan dit weekend! Inschrijvingen van vrouwen, die al eens aan ons ontspanningsweekend hebben meegedaan, kunnen helaas niet in behandeling worden genomen.