massagecursus voor naasten

Massagecursus voor naasten

Je partner, familielid, vriend of vriendin heeft kanker. Wat dan? Vaak volgen zware behandelingen. Soms wordt iemand zelfs niet meer beter.
De mensen in de omgeving van iemand met kanker ervaren vaak hoe fijn het kan zijn om iets voor iemand te kunnen doen. Dit kunnen praktische zaken zijn, soms ook “er zijn” voor de ander in een klein gebaar.
Vaak vraagt men zich echter af wat men dan precies kan doen. Dit kan een machteloos gevoel geven. Zeker als iemand zich erg ziek voelt. Wat kun je doen om iemand zich “beter” te laten voelen?
Het is algemeen bekend dat aanraking helend en troostend kan zijn. In de praktijk blijkt dat mensen het vaak lastig vinden hoe ze dat dan zouden kunnen doen.
Men weet niet hoe iemand zo aan te raken, dat dit ontspanning geeft.

Aanraking

Massage is een goede manier om mensen met kanker te ondersteunen. Het kan pijn verzachten, slaap verbeteren en angst verminderen. Het geeft een moment van ontspanning!
Daarnaast is het een fijne manier om iets voor iemand te kunnen betekenen.
Massage is niet zo moeilijk als vaak gedacht wordt. Je hoeft hier niet meteen aan moeilijke technieken door een professionele masseur te denken. Iedereen kan masseren!
De stichting Voor Jou heeft daarom een cursus gemaakt, waarin je hele eenvoudige technieken leert om iemand met kanker op een veilige en ontspannen manier een zachte massage te geven.
Deze cursus is gratis online te volgen via diverse filmpjes op de website en Youtube. Je kunt deze zo vaak bekijken als je wilt, zodat je het langzamerhand zelf kunt leren. Ook kun je eventueel meedoen met het filmpje.

Daarnaast zijn er in het land speciaal opgeleide masseurs, die deze cursus in groepsverband kunnen geven of individueel, zelfs bij jou thuis. Je krijgt dan een handig naslagwerk met foto’s en uitleg van de technieken.
Natuurlijk kun je daarna ook nog steeds de filmpjes op internet blijven gebruiken als hulpmiddel.
Nadere informatie over de cursus en de kosten hiervan door een professionele masseur? Namen en adressen zijn te vinden op onze website. Ook is er informatie op te vragen via stichtingvoorjou@gmail.com.
Masseurs die bij ons een opleiding hebben gedaan, hebben de mogelijkheid het lesmateriaal aan te schaffen en ook deze cursus te geven. De opbrengst van het materiaal komt ten goede aan de stichting. De masseurs worden persoonlijk geïnstrueerd en kunnen altijd bij ons aankloppen voor advies en ondersteuning.

Masseurs, die op dit moment in het bezit zijn van het cursusmateriaal en waar je terecht zou kunnen voor een cursus in groepsverband of individueel zijn voorzien van een * op de pagina met onze gecertificeerde masseurs.